Döda palestiner läggs på hög nu






Döda palestiner läggs på hög nu eftersom det är fullt på Gazas begravningsplats. De tvingas öppna gammla gravar och sedan stjälpa ner fler lika i varje grav. Man hinner inte äns begrava alla lik pga Israels oavbrutna attacker.
Den svåraste uppgiften för de som ansvarar för begravningen är att begrava små barn. Hittills har cirka 270 barn dödats i kriget.

Så här sa begravningshuvudmannen Mohamad Qteifan till Expressen:

"Mitt hjärta blöder när jag ska begrava små barn, särskilt de som är oidentifierade på grund av de svåra brännskador de har fått. I går begravde jag två små pojkar - deras kroppar var mycket stela, så jag var tvungen att bryta deras händer för att begrava dem."

Han visade sin sorg och bad att Gud skulle förbanna världens orättvisa presidenter och kungar, det är de som vill att Gazaborna ska slaktas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0