Skall tvätta mitt hjärta med islam

Jag skall tvätta mitt hjärta rent och fint
med den härliga Koranen, hjärtats medicin,
med kunskap om Profetens () sunnah,
någonting som varje muslim måste kunna.


Skall tvätta hjärtat med att vakna tidigt till fadjr,
samla goda gärningar och få mer ajar,
göra dikhr till min Skapare i ensamhet,
tvätta hjärtat rent med uppriktighet.


Befläckat vill jag ej att mitt hjärta skall bli,
för det är min svurna fiendes strategi.


Jag skall tvätta mitt hjärta med tålamod och uthållighet
genom att vakta min tunga och visa ödmjukhet.
Skall tvätta mitt hjärta genom att älska mina syskon i islam,
genom att godta det som är rätt och avstå från det som är haram.


Detta kommer jag göra med stolthet och stabilitet
med rak rygg och stadighet,
ända fram till dödsängeln skall komma
och ge mig den goda nyheten.


Men allt detta kan bara ske
om hjälp om jag ber min Skapare.


Kommentarer
Postat av: Ilvic*

Tack för du hittade min mammas namn :) Moram joj odma reci. Hehe. Jag pluggar annars till beteendevetare, a ti? Nisam nasla ime, neznam gdje da trazim. Hehe. Moram sebi naci neku knjigu, ali neznam gdje se to ima kupiti.

2009-02-01 @ 21:03:59
URL: http://satisfaction.blogg.se/
Postat av: thankstoallah

Mashallah, det där var fint skrivet. Allt som står i denna dikt är så sant. Dikten fick mig att tänka på att det här livet inte varar evigt, utan att det är på vårt nästa liv vi kommer vara i evigheter. Har du hittat på den själv?

Må allah hjälpa dig, Inshallah. Ameen.

2009-02-01 @ 21:28:39
URL: http://monblog.devote.se
Postat av: Ilvic*

Tack, var snällt :)

2009-02-01 @ 21:29:56
URL: http://satisfaction.blogg.se/
Postat av: hey

salamu alaykum syster jag heter veronica och är ny muslim,, jag blev glad när jag såg din blogg,,

jag tycker de är jätte svårt att vara svensk muslim specc eftersom jag inte känner nån annan svensk muslim, där jag bor finns de inte många,,, jag har mycke frågor jätte mycke så snälla syster de vore kul om jag fick kontakt med dig,,,, min mail är veronica[email protected] wa alaykum salam

2009-02-01 @ 23:37:18
Postat av: ena.

sv; bas tako, den gav en tankeställare.



odavde sam iz trollhättana a odozdo iz Kljuca :) a ti ?

2009-02-02 @ 09:05:35
URL: http://lenciki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0